De Behavioral Design Sprint is een snelle en efficiënte manier om gedragsverandervraagstukken aan te pakken. Tijdens de sprint wordt informatie verzameld van de werkvloer en worden keuzes gemaakt over welke acties wel en juist niet ondernomen worden. Dit is vooral belangrijk voor organisaties die snel gedwongen worden om ad-hoc te handelen, zoals bijvoorbeeld bij de politie waar men vaak met brandjes bezig is.
De sprint is speciaal ontworpen om snel aannames te bevestigen of ontkrachten. Door de snelheid van de sprint kunnen symptoombestrijding voorkomen en inzicht krijgen in wat er onbekend of onbemind is, maar wel stappen in moeten worden gezet. Tijdens de sprint wordt gezocht naar de meest effectieve acties om in te zetten en er wordt een gedegen advies voor management ontwikkeld.
Door de juiste partijen te betrekken en effectieve sessies te faciliteren worden de juiste inzichten bekomen. Het einddoel is dat leidinggevenden en hun teams in staat zijn dit voortaan zelf te doen voor een duurzaam resultaat en doorlopende ontwikkeling. De sprint is een krachtig middel om vragen als “We zijn nu alleen maar aan het brandje blussen. Hoe voorkomen we dit?” “Alles is belangrijk maar hoe weten we wat belangrijker is?” “Welke acties leveren het grootste resultaat op?” “Hoe weten we of we echt goed bezig zijn?” te beantwoorden.
De Sprint in een dag sessies, die ik verzorg voor onder andere de politie, zorgen voor verrassende resultaten en inzichten. Medewerkers worden hierbij betrokken waardoor de resultaten breed gedragen worden. Kortom de Behavioral Design Sprint biedt een snelle en efficiënte manier om gedragsverandervraagstukken aan te pakken en komt met verrassende resultaten en inzichten.